Zgodnie z założeniami „Strategii Rozwoju i Komunikacji Marketingowej Turystyki Województwa Podkarpackiego na lata 2020-2025”, przyjętej przez Zarząd Województwa, obszar Powiatu Lubaczowskiego został wskazany jako jeden z pięciu podregionów turystycznych w Podkarpackiem. Oprócz Roztocza jako krainy wyróżniono także : Rzeszów- miasto i region, Dolinę Sanu i Wisły, Beskid Niski i Bieszczady.
We wspomnianej strategii wskazano, że Podkarpackie będzie jednym z wiodących regionów turystycznych w Europie Środkowej, ze względu na wyraziste i osadzone na realnych wyróżnikach krainy turystyczne. Autorzy dokumentu podkreślają także, że oferty turystyczne powinny być oparte na unikatowości przyrodniczej i kulturowej.
Samorząd Powiatu Lubaczowskiego aktywnie włącza się w realizację kierunku polityki turystycznej regionu i subregionu oraz podejmuje działania na rzecz budowy i wzmocnienia marki Roztocze. Ten kierunek działania wynika z przekonania, ze turystyka powinna stać się dochodową branżą gospodarczą, rozwijającą się z poszanowaniem zasobów natury oraz dziedzictwa kulturowego. Dlatego ważne jest, aby komunikacja marketingowa była oparta o doświadczanie, jakie czeka na turystów w Krainie Roztocze, wynikające z natury, a w szczególności z bogactwa lasów.
Stąd też inicjowane są działania zmierzające do stworzenia nowych markowych produktów turystycznych Roztocza, opartych na odkrywaniu „uzdrawiającej mocy natury”. Wyjątkowość przyrody występującej na Roztoczu pozwala na zbudowanie innowacyjnych i niepowtarzalnych ofert turystycznych.
Data publikacji: 25.01.2021